Man tik ļoti gribas izšūt, ka jau pāris reizes galva iešaujas doma - jāņem augstskolā akadēmiskais, uzrakstīšu diplomdarbu nākamgad, bet tagad... izšūt, izšūt, izšūt. Paskatījos arī citas izstādes, tie lielie darbi liek manai elpai aizrauties. Pašai nav neviens GK, bet gan jau būs.
Labāk gan pabeidz augstskolu Ja Tev maijā/jūnijā jāaizstāvas, tad jau daudz vairs nav palicis. Nebrīnišos, ja šūt tik ļoti gribas tieši tāpēc, ka jāraksta darbs Vismaz man tamlīdzīgi bieži ir
Es te viena pati savā tēmā, tad arī turpināšu lepnā vientulībā.
Šodien apmeklēju izstādi. Jāsaka, pirmo reizi, lai gan tās šajā vietā tiek rīkotas regulāri.
Nu ko, prieks acīm, prieks prātam, prieks sirdij. Laba vieta, kur pārliecināties, ka tavas krustiņošanas gaitā nostabilizējušās prioritātes vari bārbaudīt ar citu veikumu, ne pašai nopūloties nedēļām, mēnešiem vai gadiem.
Daudz vidēja un liela izmēra darbu vienuviet. Man kā lieldarbu piekritējai tas īsti pa prātam. Daudz zināmu (populāru) dizainu. Vienreizēja iespēja redzēt dažādos noformējus "dzīviem" darbiem, ne rāmju stūrīšus darbnīcās, kur vajag lielu iztēli, lai iztēlotos galarezultātu (citreiz bingo, citreiz so-so).
Pārliecinājos par savām patikšanām. Krustiņš uz 16.numura ir optimālākais izmērs. Smalkie petiti uz smalkiem vienmērīga pinuma audumiem ir labi, glīti, taču piepūlēt acis lieldarbam... tomēr no izšūšanas jāgūst prieks, ne veselības problēmas. Un otra galējība - liela izmēra krustiņi (nepiefiksēju auduma numuru), kas varbūt arī nebūtu nekas, bet, ja darba izmērs ir 100x140 cm, bet shēmas kvalitāte zem vidējā... lai piedod izšuvēja, kura varbūt lasa šo, bet man tiešām žēl tā cilvēka ieguldītā darba un laika, ja rezultāts shēmas dēļ kāds ir, tāds ir. Tagad taču ir tik daudz iespēju internetā izpētīt izšūtos darbus; ja nav izšūti, tad atsauksmes par shēmas izstrādātāju utt. utjp. Starp citu, bija viens lieldarbs no igolki.net. Khmm.
Arī par noformējuma patikšanām varēju izdarīt apstiprinošus secinājumus savām iepriekšējām domām. GK noformēt ar paspartu - nē; likt muzeja stiklu - nē (tas spoguļojas un tajā atspīd visas telpas lampas; pierastais matētais stikls (антибликовое стекло) izšuvumam ir gana labs); nest uz darbnīcu nenostieptu darbu - nē (kā piemērs - divi darbi, kuri zem stikla saslīdējuši un audums viļņos).
Dimensions klasika - redzēt izšūtus darbus, kas tev stāv vēl komplektu veidā - prieks un iedvesma! Redzēt arī izšūtu bāku, kas man šobrīd darbnīcā noformēšanā, un brīnīties, cik "atšķirīgas" shēmas mums gadījušās.
Darbu daudz un darbi skaisti. Un, lielākoties, rūpīgi izšūti (es jau pētīju ne tikai no divu metru attāluma, bet arī piebāzu degunu 30 cm attālumā, kā nu ne!). Daudz ir "slimu" ar krustiņošanu, un tas priecē. Paskaties uz citu veikumiem un pašam gribas radīt, radīt un radīt.
Tomēr viens darbs man patika ļoti. Nu ļoti, ļoti. Jo shēma manis augstākminētajā saitā tika diezgan nežēlīgi kritizēta - ka tai nav asuma, ka tā ir izplūdusi, detaļas nav saskatāmas utt. Dzīvē izšuvums ir brīnišķīgs. Burvīgs! Tā ir "Вышивальщица". Mans favorīts šajā izstādē.
Paldies par ieskatu izstādē! Laikam būs jāaizbrauc man arī, ļoti gribās redzēt dzīvajā to rozi, ko Zlata šuvusi uz sieta auduma. Nepārbaudīju, bet cik atceros viņa savā forumā bija aprakstījusi procesu un liekas, ka tā ir viņas bilde. Man jautājums par GK un paspartu, tās ir Tavas personīgās domas vai citur paņemts spriedums. Esmu lasījusi krievu forumos, ka GK likt paspartu ir stulbums, jo tā nedarīja tais laikos, kad tapa gleznu oriģināli. Laikam pat Aivars, kas Zlatas forumā par rāmēšanu izsakās to teica. Pašlaik šuju GK, kuru gandrīz 100% rāmēšu ar paspartu, jo man tā liekas skaistāk, piedevām darba izmērs nebūs lielāks par Dimensions lielajiem darbiem. Arī muzeja stiklu plānoju likt, jo ILCS rozei matētais ar paspartu kombināciju petitu samiglo. Labprāt uzklausītu Tavu viedokli šai jautājumā.
Deis8, paldies par atsauksmi. Es jau teicu, ka viss iepriekš teiktais ir mans IMHO, tikai un vienīgi manas domas, bez jebkāda uzstādījuma uz absolūtu patiesību.
Zlatas rozīte ir maziņa glezniņa. Smalks izšuvums uz sieta, ar attālinātu aizmuguri. Interesanti, bet īpašu sajūsmu manī neizsauca. Šo darbu noformēja Aivars un tam ir muzeja stikls. Man vairāk patika viņas izšūtā kalnu upe, kas tiešām ir ļoti smalks darbs, turklāt izstādē ir bez stikla (rakstīts, ka tas pagaidu noformējums). Piebāžot degunu pie izšuvuma, redz, ka tie ir petiti, bet divu soļu attālumā nevar pateikt, ka tas ir izšuvums, pat zinot, ka tas tiešām ir izšuvums. Tas ir iespaidīgs darbs.
Protams, vispirms jau esmu iepazinusies ar vispārpieņemto viedokli par GK un paspartu. Parasti tie darbi ir lieli un tās ir GLEZNAS, kas ir pašpietiekamas pašas par sevi un neprasa neko lieku. Šujot savu GK, zināju, ka tam paspartu noteikti nebūs. Taču, viena lieta ir „visi teica” un otra - pārliecināties, kas patīk tev pašam. Tikai no citu piemēriem. Tāpēc gāju uz izstādi, lai redzētu, kā tas izskatās dzīvē. Pat neliela izmēra (salīdzinoši neliela) darbi, noformēti greznā rāmī, man patīk labāk nekā ar paspartu. Varbūt tas saistīts ar to, ka man pēdējā laikā patīk grezni rāmji (pirms gadiem trim es tiem teiktu – nē un nē, vajag pieticību, bet tagad skatos uz to pusi un man tie patīk!). Dimensions tomēr ir cita veida izšuvumi. Spilgti, ar krasām krāsu pārejām, tās ir „gleznas”, bet GK ir „GLEZNAS”. Paspartu tomēr padara to darbu tādu... nezinu, kā izteikties, prastāku. Bet tās ir tikai manas domas. Ja izjūtas saka, ka darbam noformējumā vajag paspartu, tad tā arī jādara. Jo tas nav dienas vai nedēļas darbs, bet mēnešu ilgs pārdomu periods, kad var saprast, ko galarezultātā gribās pie sienas.
Par stikliem. Tagad ir parādījušies jauni stiklu veidi, no kuriem viens nav gluži muzeja stikls, bet līdzīgs, causpīdīgs, un otrs, kas ir smalkāks par matēto, ir mazāk graudains (piedošanu, nevienam no tiem neatceros nosaukumu). Vismaz darbnīcā, kurā noformēju savus darbus, tādus stiklus piedāvā. Es neesmu pret muzeja stiklu, vienkārši izstādē mani tie neiespaidoja.
Starp citu, dažiem darbiem bija uzrakstīts, kur tie noformēti (izcelta Lāčplēša iela), bet arī bez uzraksta var redzēt, no kuras darbnīcas tas nācis (vismaz trīs darbnīcas es atpazinu).
Paldies par atbildi! Pilnībā piekrītu, ka greznajiem un platajiem rāmjiem paspartu ir kā liekas cakas un liela izmēra darbam piestāv platāks rāmis no proporcijas viedokļa. Mana izmēra GK plats rāmis būtu par smagu, pašai liekas, ka rozēm piestāv kas vieglāks un gaisīgāks, lai gan oriģināls ir akvarelis ar platu un greznu rāmi. Bet līdz rudenim man vēl laiks apdomāt šo jautājumu.
Es tikai Lāčplēša ielas rāmējumu atpazinu ar 3 paspartu un platāku maliņu apakšējam, citās rāmētavās neesmu bijusi. Paldies vēlreiz par sava viedokļa izteikšanu.
Cik daudz skaistuma vienuviet... paldies par bildēm! Ar interesi aplūkoju.
Es pati pēc vismaz piecu gadu pārtraukuma esmu izlēmusi beidzot pabeigt savu GK. - White Lilies. Man tikai pati apakšējā mala palikusi, grēks būtu nepabeigt. Sāku domāt arī par noformējumu. Esmu jau internetā parakusies un redzējusi šo un to. Man liekas, ka izstādes lilijām tas rāmis ir mazliet par smagu, bet droši vien atkarīgs arī no gaumes in mājas interjera. Man padomā tāds gaiši sudrabots paspartu un patumšs rāmis. Bet vēl padomāšu...
...vienīgais, kas mani apbēdina ir ka Latvijā (es pati sen kā ārzemēs dzīvoju un tādēļ ar visu pārvākšanos arī krustiņi apsīka) ir mans skaistais izšūšanas rāmis. Tagad mokos ar mazo apaļo. Esmu gan izlēmusi kādā reizē čemodānā ierēķināt svaru visam rāmim un vest viņu šurp.
Šodien biju darbnīcā nodot ierāmēt izšuvumu, un pirmais jautājums, ko man uzdeva darbiniece - vai es arī pošos uz izstādi? Izrādās, pagājušonedēļ bijis liels darbu pieplūdums, jo Zadornova bibliotēkā atkal esot izstāde, uz sestdienu visas izšuvējas bija ļoti sarosījušās. Pameklēju informāciju, taču neko par šo iespējamo izstādi neatradu. Ja kādai ir vai kļūst kas zināms par šo izstādi, padalieties, lūdzu.
В выставочном зале библиотеки Задорного (Альберта 4) в Риге образовалось "окно" на 3 недели и нам предложили провести внеплановую выставку вышитых картин.
Открытие состоится 25 октября в 12:00.
Работы принимаются: 16-17 октября (четверг-пятница) с 14:00 до 18:00 и 18 октября (суббота) с 11:00 до 14:00. Участие в выставке стоит 7 Евро (в этот раз придется платить за помещение). Тема выставки не определена, приносите новинки. Просьба приносить 1-3 самые качественно выполненные, красивые и хорошо оформленные работы. Просьба организаторов - по возможности указывать исходные данные работ, т.е.
Чей набор (если набор) Кто дизайнер Размер в крестиках Количество цветов Какая канва Какие нитки Где оформляли работу Контактный телефон
Желающие участвовать - Добро пожаловать!
P.S. Девочки-рижанки, поскольку я больше нигде не бываю, просьба перепостить это объявление на других сайтах, кто где сможет, т.к. времени мало.
0 #1 12. aprīlis, 2014 17:18
Man tik ļoti gribas izšūt, ka jau pāris reizes galva iešaujas doma - jāņem augstskolā akadēmiskais, uzrakstīšu diplomdarbu nākamgad, bet tagad... izšūt, izšūt, izšūt. Paskatījos arī citas izstādes, tie lielie darbi liek manai elpai aizrauties. Pašai nav neviens GK, bet gan jau būs.
Hela @ 12. aprīlis, 2014 18:03 atbildēja:
Nu re, kamēr sacerēju savu penteri, kāds komentārs arī uzradās.
nesshux @ 12. aprīlis, 2014 19:02 atbildēja:
Labāk gan pabeidz augstskolu
Ja Tev maijā/jūnijā jāaizstāvas, tad jau daudz vairs nav palicis. Nebrīnišos, ja šūt tik ļoti gribas tieši tāpēc, ka jāraksta darbs
Vismaz man tamlīdzīgi bieži ir
profils galerija
0 #2 12. aprīlis, 2014 18:02
Es te viena pati savā tēmā, tad arī turpināšu lepnā vientulībā.
Šodien apmeklēju izstādi. Jāsaka, pirmo reizi, lai gan tās šajā vietā tiek rīkotas regulāri.
Nu ko, prieks acīm, prieks prātam, prieks sirdij. Laba vieta, kur pārliecināties, ka tavas krustiņošanas gaitā nostabilizējušās prioritātes vari bārbaudīt ar citu veikumu, ne pašai nopūloties nedēļām, mēnešiem vai gadiem.
Daudz vidēja un liela izmēra darbu vienuviet. Man kā lieldarbu piekritējai tas īsti pa prātam.
Daudz zināmu (populāru) dizainu. Vienreizēja iespēja redzēt dažādos noformējus "dzīviem" darbiem, ne rāmju stūrīšus darbnīcās, kur vajag lielu iztēli, lai iztēlotos galarezultātu (citreiz bingo, citreiz so-so).
Pārliecinājos par savām patikšanām. Krustiņš uz 16.numura ir optimālākais izmērs. Smalkie petiti uz smalkiem vienmērīga pinuma audumiem ir labi, glīti, taču piepūlēt acis lieldarbam... tomēr no izšūšanas jāgūst prieks, ne veselības problēmas. Un otra galējība - liela izmēra krustiņi (nepiefiksēju auduma numuru), kas varbūt arī nebūtu nekas, bet, ja darba izmērs ir 100x140 cm, bet shēmas kvalitāte zem vidējā... lai piedod izšuvēja, kura varbūt lasa šo, bet man tiešām žēl tā cilvēka ieguldītā darba un laika, ja rezultāts shēmas dēļ kāds ir, tāds ir. Tagad taču ir tik daudz iespēju internetā izpētīt izšūtos darbus; ja nav izšūti, tad atsauksmes par shēmas izstrādātāju utt. utjp. Starp citu, bija viens lieldarbs no igolki.net. Khmm.
Arī par noformējuma patikšanām varēju izdarīt apstiprinošus secinājumus savām iepriekšējām domām. GK noformēt ar paspartu - nē; likt muzeja stiklu - nē (tas spoguļojas un tajā atspīd visas telpas lampas; pierastais matētais stikls (антибликовое стекло) izšuvumam ir gana labs); nest uz darbnīcu nenostieptu darbu - nē (kā piemērs - divi darbi, kuri zem stikla saslīdējuši un audums viļņos).
Dimensions klasika - redzēt izšūtus darbus, kas tev stāv vēl komplektu veidā - prieks un iedvesma! Redzēt arī izšūtu bāku, kas man šobrīd darbnīcā noformēšanā, un brīnīties, cik "atšķirīgas" shēmas mums gadījušās.
Darbu daudz un darbi skaisti. Un, lielākoties, rūpīgi izšūti (es jau pētīju ne tikai no divu metru attāluma, bet arī piebāzu degunu 30 cm attālumā, kā nu ne!). Daudz ir "slimu" ar krustiņošanu, un tas priecē. Paskaties uz citu veikumiem un pašam gribas radīt, radīt un radīt.
Tomēr viens darbs man patika ļoti. Nu ļoti, ļoti. Jo shēma manis augstākminētajā saitā tika diezgan nežēlīgi kritizēta - ka tai nav asuma, ka tā ir izplūdusi, detaļas nav saskatāmas utt. Dzīvē izšuvums ir brīnišķīgs. Burvīgs! Tā ir "Вышивальщица". Mans favorīts šajā izstādē.
Viss teiktais ir tikai un vienīgi mans IMHO.
Hela @ 12. aprīlis, 2014 18:14 atbildēja:
https://plus.google.com/photos/112870998668926586834/albums/6000163925678338801/6000163974372636242?pid=6000163974372636242&oid=112870998668926586834
deis8 @ 13. aprīlis, 2014 7:57 atbildēja:
Paldies par ieskatu izstādē! Laikam būs jāaizbrauc man arī, ļoti gribās redzēt dzīvajā to rozi, ko Zlata šuvusi uz sieta auduma. Nepārbaudīju, bet cik atceros viņa savā forumā bija aprakstījusi procesu un liekas, ka tā ir viņas bilde. Man jautājums par GK un paspartu, tās ir Tavas personīgās domas vai citur paņemts spriedums. Esmu lasījusi krievu forumos, ka GK likt paspartu ir stulbums, jo tā nedarīja tais laikos, kad tapa gleznu oriģināli. Laikam pat Aivars, kas Zlatas forumā par rāmēšanu izsakās to teica. Pašlaik šuju GK, kuru gandrīz 100% rāmēšu ar paspartu, jo man tā liekas skaistāk, piedevām darba izmērs nebūs lielāks par Dimensions lielajiem darbiem. Arī muzeja stiklu plānoju likt, jo ILCS rozei matētais ar paspartu kombināciju petitu samiglo. Labprāt uzklausītu Tavu viedokli šai jautājumā.
Hela @ 13. aprīlis, 2014 14:47 atbildēja:
Deis8, paldies par atsauksmi. Es jau teicu, ka viss iepriekš teiktais ir mans IMHO, tikai un vienīgi manas domas, bez jebkāda uzstādījuma uz absolūtu patiesību. Zlatas rozīte ir maziņa glezniņa. Smalks izšuvums uz sieta, ar attālinātu aizmuguri. Interesanti, bet īpašu sajūsmu manī neizsauca. Šo darbu noformēja Aivars un tam ir muzeja stikls. Man vairāk patika viņas izšūtā kalnu upe, kas tiešām ir ļoti smalks darbs, turklāt izstādē ir bez stikla (rakstīts, ka tas pagaidu noformējums). Piebāžot degunu pie izšuvuma, redz, ka tie ir petiti, bet divu soļu attālumā nevar pateikt, ka tas ir izšuvums, pat zinot, ka tas tiešām ir izšuvums. Tas ir iespaidīgs darbs. Protams, vispirms jau esmu iepazinusies ar vispārpieņemto viedokli par GK un paspartu. Parasti tie darbi ir lieli un tās ir GLEZNAS, kas ir pašpietiekamas pašas par sevi un neprasa neko lieku. Šujot savu GK, zināju, ka tam paspartu noteikti nebūs. Taču, viena lieta ir „visi teica” un otra - pārliecināties, kas patīk tev pašam. Tikai no citu piemēriem. Tāpēc gāju uz izstādi, lai redzētu, kā tas izskatās dzīvē. Pat neliela izmēra (salīdzinoši neliela) darbi, noformēti greznā rāmī, man patīk labāk nekā ar paspartu. Varbūt tas saistīts ar to, ka man pēdējā laikā patīk grezni rāmji (pirms gadiem trim es tiem teiktu – nē un nē, vajag pieticību, bet tagad skatos uz to pusi un man tie patīk!). Dimensions tomēr ir cita veida izšuvumi. Spilgti, ar krasām krāsu pārejām, tās ir „gleznas”, bet GK ir „GLEZNAS”. Paspartu tomēr padara to darbu tādu... nezinu, kā izteikties, prastāku. Bet tās ir tikai manas domas. Ja izjūtas saka, ka darbam noformējumā vajag paspartu, tad tā arī jādara. Jo tas nav dienas vai nedēļas darbs, bet mēnešu ilgs pārdomu periods, kad var saprast, ko galarezultātā gribās pie sienas. Par stikliem. Tagad ir parādījušies jauni stiklu veidi, no kuriem viens nav gluži muzeja stikls, bet līdzīgs, causpīdīgs, un otrs, kas ir smalkāks par matēto, ir mazāk graudains (piedošanu, nevienam no tiem neatceros nosaukumu). Vismaz darbnīcā, kurā noformēju savus darbus, tādus stiklus piedāvā. Es neesmu pret muzeja stiklu, vienkārši izstādē mani tie neiespaidoja. Starp citu, dažiem darbiem bija uzrakstīts, kur tie noformēti (izcelta Lāčplēša iela), bet arī bez uzraksta var redzēt, no kuras darbnīcas tas nācis (vismaz trīs darbnīcas es atpazinu).
deis8 @ 13. aprīlis, 2014 15:16 atbildēja:
Paldies par atbildi! Pilnībā piekrītu, ka greznajiem un platajiem rāmjiem paspartu ir kā liekas cakas un liela izmēra darbam piestāv platāks rāmis no proporcijas viedokļa. Mana izmēra GK plats rāmis būtu par smagu, pašai liekas, ka rozēm piestāv kas vieglāks un gaisīgāks, lai gan oriģināls ir akvarelis ar platu un greznu rāmi. Bet līdz rudenim man vēl laiks apdomāt šo jautājumu. Es tikai Lāčplēša ielas rāmējumu atpazinu ar 3 paspartu un platāku maliņu apakšējam, citās rāmētavās neesmu bijusi. Paldies vēlreiz par sava viedokļa izteikšanu.
profils galerija
0 #3 12. aprīlis, 2014 18:12
profils galerija
0 #4 12. aprīlis, 2014 18:14
Cik ilgi izstāde aplūkojama vēl maijā? Varbūt būs izdevība apskatīties.
Hela @ 12. aprīlis, 2014 18:17 atbildēja:
Beigu termiņš viņiem šobrīd nav noteikts, laikam, kamēr būs pieprasījums. Varbūt var piezvanīt vai uzrakstīt e-pastu.
profils galerija
0 #5 16. aprīlis, 2014 16:02
Cik daudz skaistuma vienuviet... paldies par bildēm! Ar interesi aplūkoju.
Es pati pēc vismaz piecu gadu pārtraukuma esmu izlēmusi beidzot pabeigt savu GK. - White Lilies. Man tikai pati apakšējā mala palikusi, grēks būtu nepabeigt. Sāku domāt arī par noformējumu. Esmu jau internetā parakusies un redzējusi šo un to. Man liekas, ka izstādes lilijām tas rāmis ir mazliet par smagu, bet droši vien atkarīgs arī no gaumes in mājas interjera. Man padomā tāds gaiši sudrabots paspartu un patumšs rāmis. Bet vēl padomāšu...
...vienīgais, kas mani apbēdina ir ka Latvijā (es pati sen kā ārzemēs dzīvoju un tādēļ ar visu pārvākšanos arī krustiņi apsīka) ir mans skaistais izšūšanas rāmis. Tagad mokos ar mazo apaļo. Esmu gan izlēmusi kādā reizē čemodānā ierēķināt svaru visam rāmim un vest viņu šurp.
profils galerija
0 #6 20. oktobris, 2014 19:46
Šodien biju darbnīcā nodot ierāmēt izšuvumu, un pirmais jautājums, ko man uzdeva darbiniece - vai es arī pošos uz izstādi? Izrādās, pagājušonedēļ bijis liels darbu pieplūdums, jo Zadornova bibliotēkā atkal esot izstāde, uz sestdienu visas izšuvējas bija ļoti sarosījušās. Pameklēju informāciju, taču neko par šo iespējamo izstādi neatradu. Ja kādai ir vai kļūst kas zināms par šo izstādi, padalieties, lūdzu.
profils galerija
0 #7 20. oktobris, 2014 21:35
Info no šejienes.
profils galerija
0 #8 21. oktobris, 2014 11:36
Maska, paldies! Ļoti īsu laiku būs, tas žēl.
profils galerija
0 #9 2. novembris, 2014 16:46
Eh, skaisti. Labi, ka priekš tiem, kas netiek, ir neliela fotoreportāža te .
profils galerija